Можете ли да разкажете как стигнахте до тази професия – случайно ли беше, или нарочно?

И по малко и от двете – търсех в Англия, където завърших, програми за току-що завършили бакалавър, но през това време приятелка ме препоръча в сегашната ми компания, тук ми отговориха най-бързо и нещата се напаснаха перфектно.

Коя част от работата си представяхте различно, преди да се занимавате с това?

Не очаквах толкова много всекидневни разговори с толкова различни хора от цялата организация и че хората не са дървени, както е стереотипът за анализатори.

Кои са трите най-важни умения за вашата работа?

Организация на време; отношение към детайли; работене под напрежение с кратки срокове.

Ще споделите ли най-интересното и най-досадното за Вас нещо, с което се занимавате напоследък?

Интересно – научаване и адаптиране към нов начин устройство на работа в екипа и в компанията – agile. Досадно – да си инсталирам програмите и връзки с базите на данни, когато се развали стария лаптоп.

Какво мислите, че ще се промени в тази сфера в следващите 10 години?

Голяма част от работата ще се автоматизира или извършва от изкуствен интелект, което ще даде възможност на професията да се задълбочи повече в по-сложни анализи.

Кое е най-голямото предизвикателство (или най-трудното решение), което сте срещали, свързано с работата?

Едно от най-големите предизвикателства е било, когато по официалния ръководен принцип е трябвало да сертифицирам дадени числа по един начин, а главният финансов директор имаше друга интерпретация.

Вършили ли сте някога работа, за която не сте били 100% квалифициран/а? Как подходихте, и кое Ваше качество Ви помогна, за да се справите?

Много често, да. Правя оценка на това какви умения са нужни и се опитвам предварително да се обуча преди да ми се е наложило да изпълня задачата; дали това са кратки обучения намиращи се в свободното интернет пространство или в компанията. Друг ефективен начин е по-опитни колеги да ми гурута. Така че качествата, които ми помогнаха в тези ситуации бяха самоинициатива, самообладание на работа под напрежение и самочувствие да питам хиляди въпроси.

Какво четете най-често? Откъде набирате информация и вдъхновение за работата си?

Опитвам се възможно най-широкообхватни неща да чета включително български и чуждестранни вестници и анализи; нехудожествена литература (по-често академична), свързана с работата ми; и публикации в Линкдин, които са препоръки от кръга ми там или свързани с компаниите в сферата ми.

Каква е първата крачка, която мога да направя, за да съм по-близо до Вашия успех?

Бъди в крак с новините свързани с поста. И си извади работната характеристика на позицията в различни компании и си усъвършенствай с всеки ден изброените умения.