Божидар, студент по когнитивни науки

Кога и как разбра, че ще учиш това?
Когато спрях да уча за оценки и започнах да се водя от искрено вълнуващото ме! Когато станах малко по-смел и спрях да живея за очакванията на приятели, родители и общество! Така естествено достигнах до хора със сродни вълнения. Място, където да намерите много вдъхновение е платформата ТЕД. Там открих идеи, които ме съветват и днес.
Кое в университета и специалността ти те изненада? Какво си си представял по различен начин, преди да започнеш?
Изненада ме от колко голямо значение е да имаш търпение, колко често „всезнайството“ е криело цели светове от мен, а и също, че хората навсякъде са еднакви и за добро и лошо.
Представях си, че е по-трудно, а то не било.
Какво ти е най-трудно в момента?
Да намирам време за движение. Изградете си отношение към спорта от самото начало.
А кое най-много ти харесва?
Колко многообразни са темите, които изучавам- не правя компромис с никой от интересите си.
Какви са възможностите пред някого с твоето образование?
Да стана професор, научен сътрудник. Научен журналист/ писател. Съветник [консултант] в много области [технически и икономически]. Изследовател в така наречените изследователски отдели на по-големите компании.
Също така има една индустрия, която се казва „Research Management“, което ще рече управление на изследователската дейност; там грубо казано хората решават за какво да се похарчат парите отделени за наука- кои учени и техните идеи да получат тези пари. Например дали е по-належащо да се построи нов ускорител на частици или да се изследва нарастващия брой на психически разстройства.
Какви са плановете ти за бъдещето?
Мъдро да си избера една от гореспоменатите възможности и да нямам колебания и последвали съжаления.
Какъв съвет би дал на ученическото си аз, ако можеше?
Питай, не се прави, че знаеш. Няма срамно да не знаеш, срамно е да се залъгваш, че е иначе. Ако някой ти каже обратното, срамът е за него. И като ти отговорят слушай, а не си мисли за отговора.