Владимир, студент по game development
Разкажи ни малко за себе си – какво учиш и в кой университет? Занимаваш ли се с нещо странично?
Казвам се Владимир Станимиров. Току-що завърших средното си образование с профил изкуства. Предстои ми да започна втора година в ARC Academy. В Академията ме подготвят за game индустрията на разработката на игри.
Как и кога избра своята специалност и университет?
Занимавам се с рисуване от много малък и имам огромното желание да се развивам в тази област. Когато бях в 11-ти клас в училище, ме избраха да участвам в онлайн курс „Как се става Game Developer“. В продължение на седмица с нетърпение чаках да дойде времето, когато ще започнат лекциите. Още от първата, те ме грабнаха с интересните концепции и ясното представяне точно на това, което ме интересуваше. След като курсът свърши, вече знаех, че искам да продължа обучението си в Академията.
Как премина кандидатстването ти, трудно ли беше да бъдеш приет?
Условието за кандидатстване в ARC Academy беше да имам онлайн портфолио, отговарящо на определени изисквания. В продължение на месец работих усилено върха подготовката му и успях да докажа способностите си. Оцениха ме и ме приеха.
Какви предмети изучаваш и по какъв начин се оценява представянето ти?
През първия семестър на първата година (Game Dev Fundamentals) изучавах анатомия, перспектива, life drawing и композиция, а във втория се занимавах с Game Design, Concept Art, 3D герои и околна среди, дигитално рисуване и анимация. В края на годината има финален проект, който се представя пред публика и лектори.
Кое ти харесва най-много в тази специалност? Защо би я препоръчал на други кандидат-студенти?
В тази специалност видях шанс за развитие там, където исках, а именно в game индустрията. Препоръчвам я на бъдещите кандидат-студенти, които искат да се развиват в тази сфера. Тя дава възможност за широк спектър от възможности в новия модерен дигитален свят.
Има ли нещо, което не ти допада? Кое ти е най-трудно?
За съжаление, в последната година живеем във време на пандемия и се налага голяма част от учебния процес да протича онлайн. Това ограничава социалните ни контакти и не ни дава възможност да комуникираме лице в лице.
Възможно ли е намирането на студентска работа или стаж по време на ученето?
Да, възможно е да се намери работа по специалността по време на ученето. Като пример мога да посоча наш преподавател, който още по времето на първата си година е и работил по същата специалност, която учи.
Каква е реализацията след завършването на твоята специалност?
Има много възможности за реализация в тази сфера. Могат да се заемат позиции от най-ниското до най-високото стъпало в компаниите за видео игри и филми. Възможна е работа като freelancer, но значително по-трудна. Има възможност за развитие в чужбина.
Какви са твоите планове за бъдещето? Как искаш да се развиваш?
Искам да се занимавам с концептуален дизайн за видео игри и филми. Бих се радвал да започна работа в голяма компания, като например Ubisoft или Gameloft. В България се е оформила една екосистема от различни независими и международни студиа като Creative Assembly Sofia, Snapshot Games, споменатите вече Ubisoft Sofia, Gameloft Bulgaria, Haemimont Games, Zariba Games, Kyodai и др.
Какъв съвет ще дадеш на хората, които планират да запишат твоята специалност?
Работете усилено, влагайте страст и емоции, развивайте таланта и идеите си, бъдете иновативни – в гейм индустрията креативността, влагането на оригиналност и емоции са едни от най-ценените неща.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest